dilluns, 16 d’abril del 2018

MÀRIUS TORRES CITA A AUSIÀS MARCH

Desactiva per a: anglès

"TU ETS LA FI ON TOTES FINS TERMENEN, E NO ÉS FI SI EN TU NO TERMENA..."



A la carta de 24-X-37 a la Mercè, en Màrius inclou aquesta cita d'un poema d'Ausiàs March i justament un poema d'aquest autor és el regal que rebo d'una amiga i és el que em serveix per contestar la Pregunta Estrella de la setmana, en la que hem d'agrair un obsequi inesperat.


RESPOSTA ESTRELLA


Ausiàs March i Raimon

M'has fet un regal, amiga, que tot i saber que tu en tens molts, d'amics i amigues, m'he volgut imaginar que era especial per a mi. Perquè sí, perquè té tots els ingredients per ser total i absolutament del meu gust.
 

La llengua catalana, la que parlava Ausiàs March al segle XV, interpretada en l'actualitat pel cantautor Raimon, amb una entonació genuïna, i al ritme d'una música contundent i penetrant perfectament adequada a la lletra del poema, em produeix un goig inenarrable.

Quan escolto una i un altra vegada la peça "Veles e vents" que m'has enviat, com si sabessis quant m'entusiasma tot el conjunt, penso en tu, en la teva bondat natural i em pregunto: quina intuïció t'haurà guiat per fer-me aquest obsequi?

Si fos prudent fer-ne alguna extracció, triaria aquests versos:


                                        


Jo tem la mort per no ser-vos absent

perquè amor per mort és anul·lat:

mas jo no creu que mon voler sobrat

pusca esser per tal departiment.



Gràcies per deixar-me ser amic teu.




Ramon Aromí i Barquets













ENLLAÇOS DE BLOGS ANTERIORS

ENLLAÇOS DE BLOGS ANTERIORS de Ramon Aromí i Barquets rab1942.blogspot.com classedimarts1416.blogspot.com contesinarracions2016-17.blo...