dimarts, 3 d’abril del 2018

"TAMBÉ ELS ANTICS EN GERRES DE RÚSTEGA FAIANÇA..."

SOBRE CARTES A MAHALTA



RESPOSTA ESTRELLA


Havíem de fer una Resposta Estrella definint alguna persona amb pinzellades musicals, però jo vaig  rebre ahir una carta d'un jove molt estimat, que em parlava justament del llibre Cartes a Mahalta i aleshores vaig sentir l'emoció de veure que en ell es donaven les pinzellades que jo estava buscant per fer la feina: pinzellades, més que musicals poètiques. Escolteu la seva veu:  


“…també els antics en gerres de rústega faiança guardaven el vi de falern” Màrius Torres.

Si!, vaig encarregar en una llibreria de Las Palmas, el llibre del que em vareu parlar el dia que vaig venir a berenar. I al cap d’una setmana ja em van avisar de que havia arribat. Fa un parell de dies que l’he començat a llegir i m’està resultant una joia. De tant en tant, reviso la fotografia de la portada per comprendre encara més la situació que (els ara ja nostres amics) van viure. Fins i tot el pròleg em va agradar molt, per tal com aconsegueix recrear l'atmosfera del sanatori i de l’època. Val a dir que he d’aturar-me sovint per aprendre el significat de paraules com “faiança” o “falern”, que per a mi eren absolutament desconegudes. I també m’aturo per comprendre expressions o maneres (poètiques) de dir les coses, que són per a mi molt sorprenents. En fi, està resultant molt i molt enriquidor!

He aprofitat també per llegir el “Quadern d’Aram”, que ara fa dos anys em vareu deixar, i que encara no havia llegit. Ha estat un llibre que també he gaudit moltíssim! Per algun motiu, qualsevol relat colpidor, en que quedi reflectit el patiment dels que ho han tingut molt difícil, em remou per dins i m'encoratja per aprofitar i valorar el molt que tinc".

Cal que aclareixi que aquest jove s'està recuperant d'un lleu episodi depressiu i com ell dóna a entendre  en la resta de la carta, bona part de la seva recuperació l'atribueix a aquestes lectures.



ENLLAÇOS DE BLOGS ANTERIORS

ENLLAÇOS DE BLOGS ANTERIORS de Ramon Aromí i Barquets rab1942.blogspot.com classedimarts1416.blogspot.com contesinarracions2016-17.blo...