dilluns, 19 de febrer del 2018

ARA ÉS TEMPS DE MORIR, QUE LA MORT NO ÉS ENLLOC - M.TORRES






Carta de Joan Sales a Mercè Figueras de 17/02/1937


Ell es troba a Madrid, en plena guerra civil, i estava queixós de no rebre noticies de Catalunya en tres setmanes. Però ara acaba de rebre dues cartes de la seva dona, una postal i dues cartes incloses en les seves. Content i cofoi li explica a la Mercè que té les quatre cartes i la postal esteses damunt del llit -perquè no té taula al dormitori- i en aquell moment exclama "em sento l'home més feliç del món".

La pregunta estrella planteja fer una creació en la qual, a imatge de Joan Sales, tinguem un petit esclat de felicitat, tot i que les circumstàncies en les que ens trobem no siguin les més propicies.



PREGUNTA ESTRELLA

Tinc masses greuges de país que m'afeixuguen. El meu humor es troba últimament molt afectat per aquesta causa. La setmana actual havia decidit comunicar a la professora de literatura que no participaria en l'exercici anomenat "pregunta estrella" perquè no em veia en cor de fer un treball amb l'objectiu d'emparar l'expressió "em sento l'home més feliç del món", per molt metafòrica que pogués de ser l'afirmació.

Una conseqüència del meu malestar és que la meva muller ho pateix, i aquest cop devia haver-me mostrat especialment desagradable, perquè la veia amb el rostre disgustat i trist. Sabia que era culpa meva i no trobava la manera de fer-me perdonar. 

I vet aquí que arriba el dilluns, dia d'habitud marcat per dinar bledes bullides i ella, posant-hi amor i pau, em sorprèn amb una safata de canelons gratinats. 

Vaig dir la frase sense cap recança i ho vàrem celebrar plegats!





Ramon 19/02/2018

ENLLAÇOS DE BLOGS ANTERIORS

ENLLAÇOS DE BLOGS ANTERIORS de Ramon Aromí i Barquets rab1942.blogspot.com classedimarts1416.blogspot.com contesinarracions2016-17.blo...