divendres, 3 de novembre del 2017

"...EM VAIG ENAMORAR DE LA COLOMETA" Joan Sales

LA COLOMETA PERD ELS ENAGOS

La Julieta la va anar a buscar i la va fer seguir vulgues no vulgues cap a l'envelat de la plaça del Diamant, on va anar vestida de blanc de dalt a baix, amb enagos emmidonats, subjectats amb una cinta que l'estrenyia dallò més.
I el Quimet li va dir que quan estarien ben sols, ballarien un vals de punta a punta a la plaça del Diamant. Va ser quan va arrencar a córrer i ell corria al seu darrera.
Ella estava contenta... però no podia deixar de pensar en la seva mare morta, sense poder-la aconsellar, i alhora la cinta de goma a la cintura estrenyent, estrenyent.
Va tornar a córrer i davant la parada del tramvia, ¡pataplaf! els enagos per terra.




Envelat de Festa Major
Foto:Xarxa


PREGUNTA ESTRELLA

La Colometa es troba en un ambient de festa i festejada per un noi, però amoïnada interiorment per l'enyorança de la mare morta i martiritzada per la cinta dels enagos massa estreta.


RESPOSTA ESTRELLA

SOPAR DE NADAL D'UNA EMPRESA


Foto: Xarxa




En Carles seia al meu davant. Érem companys de facultat; s'havia casat amb la noia que, a la colla, tots desitjàvem.

Se'l veia conversar somrient, malgrat que a les pauses, se li notava un posat seriós. Això m'intrigava. 
A l'hora dels brindis, tot i aixecar-se participatiu, va seure sobtadament amb el rostre adolorit. Llavors hi vaig caure... 
li hauria tornat aquell punyent dolor d'esquena.

En sortir a fumar, el vaig encalçar.
-Carles, continues amb el problema de l'espinada, oi?
-Sí -em va dir, abaixant els ulls- però allò que de debò em dol és que la Teresa fa una setmana que m'ha abandonat.


Foto: Xarxa
  

ENLLAÇOS DE BLOGS ANTERIORS

ENLLAÇOS DE BLOGS ANTERIORS de Ramon Aromí i Barquets rab1942.blogspot.com classedimarts1416.blogspot.com contesinarracions2016-17.blo...